Ugrás a fő tartalomra

Több mint 100 millió Ft-ot oszt szét a felhasználók között a DPMV Zrt!

2022-06-07 12:54

 

Több mint 100 millió Ft-ot oszt szét a felhasználók között a DPMV Zrt!
 
 
Tisztelt Felhasználók!
 
Létezik a működtetési költségek között egy olyan tétel, amely lehetővé tenné évente akár
- 7-8 db új kút létesítését (jelenleg évente átlagosan 2 új kút létesül a területünkön), vagy
- 5-6 km ivóvízvezeték kicserélését, esetleg
- 2-3 db új csatornatisztító (szippantós) jármű beszerzését, illetve
- 4-5 év alatt egy új ivóvízkezelő felépítését.


Ez a forrás azonban mégsem ezekre a feladatokra kerül felhasználásra. Ebből a forrásból kénytelenek vagyunk nyomtatni, és csekket kezelni. Bizony, ez nem elírás.
 
Az ellátási területünkön található ~56 ezer olyan felhasználási hely, ahol még mindig papír alapú számlát kér a felhasználó és csekkes befizetési módon rendezi a víz és csatornadíjat. Ennek okán évente ~673 ezer papír alapú számla készül, aminek az alján ott van az a bizonyos sárga csekk. Ráadásul a jogszabályi előírások miatt minden számla két lapból áll, azaz több mint 1,3 millió papírlap kerül kinyomtatásra, majd borítékolásra (szintén ~673 ezer borítékba). Ezen számlák nagyrészét (85 %) személyesen kézbesítik kollégáink az ellátási területen, a fennmaradó részt – az ellátási területen kívül – pedig a Magyar Posta juttatja célba, néha bizony külföldre is…
A papír alapú számlázás és a csekk alapú fizetési mód évente közel 190 millió forint kiadást jelent a működési költségek között, mely összeg akár a víziközművek felújítására, bővítésére is fordítható lenne.
 
NEM, nem bűnbakot keresünk, amikor ezen felhasználókra felhívjuk a figyelmet, hiszen számtalan alapos oka lehet ennek a fizetési módozatnak a fenntartására, azonban mégis azt KÉRJÜK – aki teheti – egy pillanatra gondolkodjon el azon, hogy:
- Valóban szükségesnek tartják a papír alapú számlák kézhezvételét?
- Valóban szükséges a havi víz és csatornadíj befizetését csekken intézni?
Egy-egy felhasználó ugyan „csak” néhány ezer forint megtakarítást tud elérni, de néhány ezer felhasználó már több (tíz)milliót forintot is ÉVENTE! Ezzel természetesen még nem lehet „megváltani a világot”, de a szolgáltatás helyzetén már lehet javítani.
 
Fentiek miatt indítottunk márciusban egy akciót, mely keretében, az e-számlára váltó – és azt legalább egy évig fenntartó – felhasználók 2.000 Ft egyszeri víz és csatornadíj jóváírásban részesülnek. Továbbá – a jelenlegi ellátási területünkön lévő – valamennyi új és korábbi e-számlás ügyfelünk részt vesz egy nyereményjátékban, ahol vásárlási utalványok kerülnek kisorsolásra 450 ezer forint (2x150.000 Ft és 30x5.000 Ft) értékben.
Eddig már több mint 1000 felhasználó élt a lehetőséggel és a lehetőség 2022. szeptember 30-ig nyitva áll!
 
A döntés természetesen az Önöké, de minden segítséget megköszönünk, amely révén nem színes papírokat kell nyomtatnunk, hanem a szolgáltatás minőségét javíthatjuk.
 
A jóváírás és a nyereményjáték részletei elérhetőek itt:


https://dpmv.hu/ugyfeleinknek/nyeremenyjatek